Eindronde : KFC Vrasene - KVV Windeke 4-2

KFC Vrasene heeft zich verzekerd voor de volgende ronde na een 4-2 overwinning tegen KVV Windeke. Na 90' stonden de bordjes nog gelijk maar in de verlengingen kon Vrasene het verschil maken.

Vrasene nam de beste start en lukte al na 4' de openingstreffer nadat Verbeke een vrije trap in doel verlengde (1-0). Op het kwartier moest doelman De Smet zich reppen om een hoekschop van Hendrickx vanonder de lat te duwen. In de 35' bezorgde Keymolen de bal tot bij De Groof, maar die trapte de bal tot twee maal toe op de bezoekende doelman. 2' later moest Vrasene met 10 verder nadat Keymolen rood kreeg voor natrappen, de bezoekende aanvaller kwam goed weg met slechts geel. Net voor de rust stak Windeke de neus aan het venster maar de vrije schietkans voor De Vroe belandde op de parking.

In de tweede helft waren het de bezoekers die het beste uit de kleedkamers kwamen. In de 51' mocht De Vroe alleen op doel afgaan maar Bettens kon de bal uit de voeten tikken. 3' later mocht de ingevallen Dierickx vrij op doel koppen maar Bettens duwde de bal vanonder de lat. De gelijkmaker hing in de lucht en kwam er in de 60' nadat Dierickx alleen op doel mocht afgaan (1-1). Een kopbal van Vanparys ging over doel en ook De Vroe kreeg de bal van dichtbij niet in doel. Het spel zakte hierna wat in elkaar en beide ploegen kregen nog amper kansen. Het was Vrasene dat in de 78' onverwacht opnieuw op voorsprong kwam. Na een prima inspanning van Cant kon Joris de bal in een leeg doel deponeren (2-1). De vreugde was echter van korte duur. De bezoekers trapten af en gooiden de bal voor doel, waarna De Vroe de 2-2 in doel kopte. In het slot van de wedstrijd kreeg Windeke nog twee uitgelezen kansen. In de 85' kwam Dierickx net tekort om een terugspeelbal van Van De Vyver te onderscheppen. Net voor affluiten konden De Vroe en Dierickx zich alleen doorzetten, maar De Vroe gaf de bal niet af en trapte de ultieme kans naast doel. Verlengingen volgden.

In die verlengingen was het Vrasene dat de bovenhand nam. Al na 3' trapte Verbeke de 3-2 laag in doel op aangeven van Joris. Langs de overkant bracht Bettens redding op een schot van Dierickx. In de 22' legde Vrasene de wedstrijd in een definitieve plooi. Van Puyvelde mocht na een mooie solo alleen op doel afgaan maar werd neergehaald door Jolie met een rode kaart en strafschop als gevolgd. Verbeke zette zich achter de bal en trapte zijn derde van de middag tegen de touwen (4-2). Een lage schuiver van Tachelet ging nog naast, en ook Bettens had nog een prima redding in huis op een poging van De Smedt.

Volgend weekend neemt Vrasene het in de tweede ronde op tegen HO Kalken. Supporters op post!

Doelpunten: 4' Verbeke (1-0), 60' Dierickx (1-1), 78' Joris (2-1), 79' De Vroe (2-2), 93' Verbeke (3-2), 112' Verbeke (4-2)

Gele kaarten: 37' Degraeuwe J., 84' De Groof

Rode kaarten: 37' Keymolen, 112' Jolie

Opstelling KFC Vrasene: Bettens, Joris, Praet, De Breucker, Van Puyvelde, Van De Vyver (94' Vertenten), Verbeke, Heyrman (90' Tachelet), Hendrickx (72' Cant), De Groof, Keymolen