Tijdelijke stopzetting activiteiten door Covid19

Beste Ouders, Beste Spelers,

Het bestuur van KFC Vrasene heeft, in samenspraak met het jeugdbestuur, per direct beslist om alle activiteiten vanaf vandaag, 22 oktober 2020 tot en met 8 november 2020 te schorsen.  De reden is duidelijk : het coronavirus verspreidt zich buiten proportie, en ook in onze club zijn er verschillende besmettingen.

Het is met pijn in het hart dat we deze beslissing moeten nemen.  Voetbal Vlaanderen blijft blind voor deze harde realiteit, en laat de jeugd voetballen, terwijl elders alles geannuleerd wordt.  Als Voetbal Vlaanderen haar verantwoordelijkheid niet neemt, zullen wij ze als club nemen.

Wij dragen ons jeugdvoetbal hoog in het vaandel, maar als voetballen enkel nog in theorie mogelijk is, is er maar één juiste beslissing : stoppen.

Inderdaad : Als je geen gebruik kunt maken van kleedkamers en douches, dit in combinatie met kou en nattigheid, en dan misschien nog een verre verplaatsing in de wagen moet doen, je zou van minder ziek worden.  Samen met andere spelertjes een verplaatsing maken met de wagen is ook al geen goed idee en dus niet veilig.  En daarna een drankje nuttigen in de kantine is ook niet meer bij. Constant alles moeten ontsmetten met risico op besmetting, en dit alles in tijden waarin het virus exponentieel toeneemt, dan denken we dat er maar één oplossing is : stoppen.

De gezondheid van onze leden, en die van hun ouders en grootouders is voor ons prioritair en onbetaalbaar.  Een wedstrijd meer of minder zal ons leven niet erg veranderen, een mogelijke besmetting misschien wel.  Onze bezorgdheid gaat ook naar onze trainers, hun families en kinderen.  Ook zij moeten beschermd worden.

Contacten beperken is de regel en dan moeten we dat ook doen.  Vandaar deze beslissing, in ieders belang, en wij hopen dan ook op ieders begrip.

Dat we niet alleen staan met deze beslissing is duidelijk : steeds meer clubs hebben ondertussen dezelfde beslissing genomen, en het valt alleen maar te betreuren dat Voetbal Vlaanderen blind blijft voor deze ontwikkeling.

Dus het zal nu even zonder trainen en wedstrijdjes spelen zijn.  Maar hopen dat het weldra beter wordt en dan kan iedereen er weer tegenaan.

Wij houden jullie uiteraard verder op de hoogte van het verdere gebeuren.

Wij hopen dat ieder van u gezond mag blijven en we zien elkaar snel terug op de Braderick !

Volgende wedstrijd

Zondag 21 april om 15:00