KFC Vrasene - VJ Baardegem 5-1

Net als vorige week bij de uitmatch op Kallo konden de withemden een bleke eerste helft waarin rode lantaarn Baardegem zelfs gelijke tred kon houden, afwisselen met een overtuigende tweede periode. In het laatste halfuur lieten de Braderyc-spelers het niet meer aan hun hart komen en overrompelden om de haverklap de op dat moment  zielige bezoekende ploeg.

Van bij de start wou een actieve Mitchell Maes met enkele prikken de Baardegemse afweer verschalken maar tot twee keer toe haalde gastdoelman Matthijs het gevaar weg. In de 11de  minuut raakten de Vrasenaars dan toch verdiend op voorsprong omdat Maes de bal goed voorlangs gaf waar Matthias Coeckaerts verzilverde (1-0). Wie dacht dat het varkentje nu al gewassen was kwam bedrogen uit want na een vrijschop van SamirCheikh kon Da Cunha het bezoekende sluitstuk niet verschalken met een plaatsschot. Het was erg verrassend maar een moedige gastformatie raakte in de 20ste minuut zelfs na een uitgespeelde actie aan de gelijkmaker via Van der Gucht. Even had de thuisploeg het niet meer in de hand en slechts sporadisch staken Da Cunha en Cheikh nog de neus aan het venster zonder doelgevaar.

Direct na de rust tapte KFC Vrasene dan toch eindelijk uit het goeie vaatje want na een knappe actie tussen Mitchell Maes en Tim Vertongen rondde Samir keurig af (52ste min. 2-1).  Thuisgoallie Bettens verijdelde gelukkig een schot van Aerts met de vuisten en Coekaerts kon net niet bij de daarop volgende voorzet van Cheikh. Killian Vereecken miste een huizenhoge kans nadat Da Cunha hem een doelpunt op de voet legde maar het was slechts uitstel. In de 67ste minuut was linkerflankverdediger Michael Maes goed bezig en stak de bal voor doel waar Cheikh alweer toesloeg (3-1).  Even later dook Michael Maes kundig in de vrije ruimte en zorgde voor een prachtdoelpunt (4-1 na 71ste min.). En wanneer de broers Maes een goeie actie in mekaar staken met medewerking van Cheikh bracht Mitchell Maes de ruime eindscore op het bord (5-1 na 79’).

Met volgende week een best zware verplaatsing naar KV Sint-Gillis Dendermonde voor de boeg wil Vrasene de opgaande lijn bevestigen want de week daarna is de regionale derby voor eigen publiek tegen Kieldrecht evenmin van de poes! (Met dank aan Marc Naudts voor het verslag)

Doelpunten : 12’ Coekaerts (1-0), 20’ Van Gucht (1-1), 53’ Cheikh (2-1), 68’ Cheikh (3-1), 72’ Maes Michael (4-1), 80’ Maes Mitchel (5-1)

Opstelling KFC Vrasene : Frederik Bettens, Tim Vertongen, Stijn Tachelet, Largo Konrad, Michael Maes, Steven Van De Vyver (75’ Glenn Heyninck),  Samir Cheikh, Matthias Coekaerts (85’ Jarno Rombaut), Mitchel Maesl (80’ Nick De Smit), Killian Vereecken, Yuran Da Cunha

Volgende wedstrijd