KJV Kruibeke - KFC Vrasene 1-5

KFC Vrasene heeft dit weekend een ruime 1-5 overwinning geboekt op het veld van JV Kruibeke. Ondanks de score anders doet vermoeden speelde de thuisploeg een sterke wedstrijd, maar Vrasene was zeer efficiënt op de tegenaanval.

De thuisploeg nam vanaf de start de bovenhand, en kreeg heel wat fouten en bijgevolg stilstaande fases mee. Ben Lardenoit bracht ze telkens enorm scherp voor doel zodat het in de beginfase bibberen was en het doelhout tweemaal redding bracht. Nadat de organisatie op stilstaande fases bij Vrasene wat herschikt was, werden deze gevaarlijke centers wel makkelijker weggewerkt. Na het sterk openingskwartier van de thuisploeg kwam Vrasene beter in de wedstrijd. Uit een goede organisatie werden vele ballen heroverd en op de flanken werd dikwijls de vrije man gevonden. Op 25' tijd werd de thuisploeg helemaal uitgeteld. In de 21' kon Da Cunha 2 man uitkappen alvorens mooi in doel te besluiten. 7' later verdubbelde kapitein Van De Vyver de voorsprong door een bal van dichtbij in het dak van het doel te keilen.  In de 40' volgde de beslissende 0-3 toen Coeckaerts zijn infiltratie eindigde met een scherpe center. Vercauteren en De Saegher konden de bal niet binnenduwen, maar Cheick ging achter de bal aan en bracht deze opnieuw voor. De Saegher trapte hier keihard op de lat, maar in de herneming kon Vercauteren vrijstaand binnenduwen. Op slag van rust viel zelfs nog de harde 0-4. Vercauteren mocht moederziel alleen op de thuisdoelman af en dit kansje moet je de bezoekende topschutter niet geven.

De tweede helft was een maat voor niks. Kruibeke bleef pompen, bleef voorzetten trappen en inworpen direct voor doel brengen en Vrasene ‘overleefde’. Mooi was het niet meer, de bal werd niet meer in de ploeg gehouden en de druk bleef komen. Franckaert pakte 2 cruciale ballen. Helemaal in het slot werd de score nog verder uitgediept. Vercauteren maakte zijn hattrick compleet door een penalty voorbij zijn ex-teamgenoot te schieten. De thuisploeg kreeg in de 86’ nog een strafschop na een fout van Konrad, waardoor de sterk spelende Lardenoit de verdiende eerredder op het bord zette.
Volgend weekend komt SKL Doorslaar op bezoek, supporters op post!

Doelpunten : 21’ Da Cunha (0-1), 28’ Van De Vyver (0-2), 40’ Vercauteren (0-3), 45’ Vercauteren (0-4), 83’ Vercauteren (0-5), 86’ Lardenoit (1-5)

Opstelling KFC Vrasene : Franckaert Nick, Konrad Largo, Maes Michael, Van De Vyver Steven, De Saegher Jeroen (54’ Engels Jari), Coekaerts Matthias, Vercauteren Curt, Cheikh Samir (71’ Vertongen Tim), Vereecken Killian (83’ N Dom Demba), Temmerman Jelle (64’ Tachelet Stijn), Da Cunha Yuran

Volgende wedstrijd

Zaterdag 6 april om 19:30