BOVL : Mariakerke - KFC Vrasene 2-1 (3-4)

KFC Vrasene is in zijn eerste wedstrijd voor de Hofmancup niet voorbij Mariakerke geraakt. Vrasene maakte zijn kansen niet af en kreeg zo het deksel op de neus.

Al na 7' klom Vrasene op voorsprong. Een lange uittrap van Bettens viel achter de thuisverdediging waarna De Winter de 0-1 in doel kon schuiven. Mariakerke kwam beter in de wedstrijd en lukte in de 22' gelijkmaker nadat Bijnens een hoekschop vrij in doel mocht koppen. In de 37' haalde Matthynssens uit met een prima vrije trap maar de bal werd door een plaatselijke verdediger vanonder de lat weggekopt. Net voor de rust mocht ook De Winter zijn kans gaan, maar zijn lobbal ging naast.

In de tweede helft trok Vrasene het spelbeeld naar zich toe maar kon het zijn kansen niet afmaken. In de 62' werd een vrije trap van De Groof uit doel geranseld door doelman De Mol, de daaropvolgende hoekschop werd op de lijn gered. Enkele minuten later verscheen De Groof voor doel maar zijn poging strandde op De Mol. Ook de rebound van De Winter ging er niet in. Het was daarentegen de thuisploeg die in de 80' op voorsprong klom. De ingevallen Ohemeng kon zich doorzetten en de 2-1 voorbij Bettens in doel trappen. Vrasene reageerde nog en lukte nog de gelijkmaker na een uitstekende combinatie, maar de ref keurde het doelpunt af en gaf Vrasene een vrije trap na een vermeende trekfout.

Doelpunten : 7' De Winter (0-1), 22' Bijnens (1-1), 80' Ohemeng (2-1)

Strafschoppen : 3-4