KSK Kallo - KFC Vrasene 0-1

Een Beverse derby op zondagmiddag. Onze jongens trokken naar de Kapeldijk in Kallo, waar de thuisploeg na een trainerswissel en een overtuigende 0-3 zege klaar was voor een gehavend Vrasene te ontvangen. Laacheri, Cheick en De Smit waren geschorst terwijl Pinoy out was en deze wedstrijd ook voor Van De Vyver te vroeg kwam.

De thuisploeg begon echter afwachtend aan de wedstrijd, waarschijnlijk de 1-8 monsternederlaag van vorig seizoen nog niet vergeten, en loerde op de counter. Het waren onze jongens die veelvuldig balbezit kregen op het zware veld, maar niet altijd snel genoeg speelden om de juiste opening te vinden. In het eerste half uurtje slechts 1 goede kans langs beide kanten. Thuisspeler Taho stond na één verticale bal plots oog in oog met doelman Franckaert maar moest te ver uitwijken om de bal in doel te krijgen. Langs onze kant verscheen Maes alleen voor doel, maar zijn voorzet belandde achter de inlopende Vercauteren die de bal niet meer kon binnen duwen. Op slag van rust was het toch raak. Coeckaerts stuurde Maes diep en deze aarzelde niet en schoot direct overhoeks binnen. Met de 0-1 ruststand bleek achteraf het belangrijkste gedaan.

In een kansarme tweede helft zagen we nu wel druk vooruit van Kallo, maar op enkele vrije trappen en schermutselingen na kregen ze geen kansen. Ook langs Vrasense zijde weinig animo, enkel Demba kreeg een mooie kans na sterk doorzettend werk maar vergat de bal af te geven aan de vrije Vercauteren. Steensens, Temmerman, Van Britsom en Lahouh moesten er allen nog af met een blessure, maar ook de vervangers De Roover, De Decker en doelman Konrad als diepe spits vochten mee vol overgave om de 0 op het bord te houden. Een zuinige, maar o zo belangrijke derbyzege die ons even naast Kieldrecht aan de top van het klassement brengt!

Doelpunten : 45' Maes (0-1)

Vorige wedstrijd

Zondag 28 april om 15:00