KFC Vrasene - KSK Kallo 5-1

Tegen ploeg in vorm Kallo wachtte Vrasene de tweede thuisopdracht van 2024. Kallo, tweede beste uitploeg in de stand, na Vrasene ;-), beschikt over een solide defensie en sterke aanvalslijn, waar vooral kapitein De Jonghe en topscorer Klaxon vaak beslissend zijn.

Maar Vrasene speelt dit seizoen altijd zijn eigen spel en legde ook nu van meet af aan zijn wil op. Binnen het half uur viel dan ook de openingstreffer voor de thuisploeg toen Coeckaerts een cross richting Dom verstuurde. Demba twijfelde niet en schoot de voorsprong staalhard op het bord.
Vrasene had niet genoeg aan deze zuinige voorsprong en ging op zoek naar meer, maar pogingen van Vereecken en Laacheri werden tijdig afgestopt.
Terwijl iedereen een 2-0 verwachtte, viel de 1-1 uit de lucht. Bezoeker Jay werd door De Smit onderuit geschoffeld en Kallo kreeg een vrijschop op een gevaarlijke plaats. Deze vrijschop werd naar De Jonghe gebracht die zijn schot kraakte. Bezoekende topschutter Klaxon dikte zijn totaal aan door van dichtbij in het geharrewar de gelijkmaker binnen te tikken voorbij doelman Temmerman. Jonas Temmerman, broer van centrale verdediger Jelle, verving in extremis tweede doelman Konrad met een blessure en startte voor het eerst dit seizoen aan een competitiewedstrijd. Buiten deze jammerlijke tegengoal zou hij een goede wedstrijd pakken en zijn talent tonen.

Na de rust gingen beide ploegen vol voor de overwinning en het was Kallo dat als eerste dichtbij de voorsprong kwam. Het zondagschot van Alkoubai strandde echter op de paal. Op het uur maakte De Smit zijn foutje goed door een weergaloze center richting de vrijstaande Vercauteren af te leveren. Deze vrijheid moet je Curt niet geven en hij knikte de bal heerlijk binnen tegen zijn ex-club. In de wandelgangen werd de geweldige voorzet van Nick bestempeld als een 'Kevin De Bruyne'-bal, al gebied de eerlijkheid te zeggen dat het Nick zelf was die deze uitspraak deed.
Door deze voorsprong ging Kallo meer risico's nemen, wat een kolfje naar de hand van de Vrasene-aanval bleek te zijn.
Laacheri trapte de 3-1 koelbloedig binnen van aan de rand van de 16, Vercauteren scoorde zijn tweede na een geweldige flankactie van Marouane en helemaal op het einde buffelde Konrad een hoekschop van Cheick binnen.
5-1 eindstand, 6/6 tegen een sterk Kallo, een zege van de ganse kern en verder uitlopend op de concurrentie. Vrasene na 9 speeldagen periodekampioen!

Vorige wedstrijd

Zondag 28 april om 15:00